Wednesday, September 26, 2007

Kini

Kini, aku merupakan salah seorang Student UiTM. Aku mengambil Kursus Komunikasi dan Pengajian Media dalam Bidang Penerbitan. Sedar tak sedar, aku dah pun berada di akhir semester. Semester depan, aku akan menghadapi latihan amali di Kelantan (tanahairku). Seronok rasanya. Aku tak tahu kenapa.

Walaubagaimanapun, aku tidak akan lupa akan rakan-rakanku kat sini. Merekalah tempat aku mengadu. Banyak kenangan manis aku bersama diaorang. Paling aku tidak dapat lupakan adalah semasa 'family day' kat tasik PKNS. Kitaorang dah macam adik-beradik. Aku gembira sangat masa tu. Kitaorang diletak dalam satu group dan bermain satu
permainan mencari harta karun. Kat sini, kenangan aku bersama kawan-kawan aku terlalu banyak dan aku tak boleh lupa.

Tapi yang terkilannya, aku sedih kerana arwah ayahku tidak sempat melihatku masuk universiti. Aku sedih sangat. Apa yang aku ingat semasa aku mula-mula daftar kat sini, aku tengok semua pelajar datang bersama ibubapa diaorang, tapi aku hanya ditemani oleh kakak dan abang. Masa tu aku rasa macam tak nak belajar je kerana buat apa aku teruskan belajar sedangkan ayah aku tidak dapat melihat aku masuk universiti. Tapi, akhirnya aku sedar dan aku akan cuba sedaya yang boleh dan tidak akan lupakan segala jasa ayahku.

Di sini, aku rasa gembira kerana aku ada ramai kawan, segala masalah aku boleh lupa dan aku selalu telefon emak aku kat kampung bertanya khabar. KINI....semuanya telah berubah. Aku sudah semakin matang dan lebih berfikir jauh dan fikir dulu sebelum membuat sesuatu. Aku tidak mahu mak dan kakak serta abang aku risau pasal aku. Kalau boleh, aku tak nak mereka susah kerana aku. Aku akan menjadi seorang yang tabah dan akan kuat berusaha untuk berjaya dalam hidupku.

Tidak semua orang memahami apa perasaan aku. Tapi yang pentingnya, aku dah lakukan yang termampu dan aku tetap kena teruskan hidup aku. Tu jela, apa yang aku tulis buat masa ini. Mungkin lain kali, aku akan sambung kisah aku lagi. Kalau diikutkan hati, banyak lagi kisah aku yang belum dicoret, tapi cukupla dulu setakat ini. Wassalam.....

No comments: