Friday, September 21, 2007

Aku Masa Kecil

Aku lahir di kawasan kampung. Seperti yang orang cakap 'Kampung Girl' la katakan. Cerita aku tidak hanya bermula dari sini, banyak lagi. Nak tahu lebih banyak lagi kisah hidup aku? Tunggu...

Aku lahir pada 28 November 1984. Aku berasal dari Kota Bharu, Kelantan. Aku merupakan anak yang ke tujuh daripada sembilan orang adik -beradik. Kat rumah keluarga aku memanggil aku dengan nama Nini. Nini adalah nama manja aku sejak aku kecik lagi. Tapi sekarang pun kat rumah, keluarga aku memanggil aku dengan nama Nini. Aku dah sinonim dengan nama tu.

Masa kecil, aku merupakan seorang yang nakal . Cakap je apa yang aku tak buat, semua aku tahu. Aku keluar waktu pagi bersama kawan-kawan. Bila aku balik, emak marah aku sebab dalam satu hari, aku tak pernah ada kat rumah. Tapi tu dulu masa aku berumur 5-6 tahun, sekarang aku dah berubah dah.... korang akan tahu kejadian yang selanjutnya.....Yang tu, korang kenalah tunggu.

Pada masa kecil, kisah hidup aku banyak yang sedih dari yang gembira. Mungkin disebabkan aku ni nakal, emak selalu memarahi aku. Yela, silap aku juga kan. Tapi pada zaman aku kecik-kecik dulu abang aku selalu bawa aku berjalan, ronda satu kampung dengan motor. Tiap-tiap petang, dia akan bawa aku bersama kakak aku ronda satu kampung.


No comments: